Sastanak učesnika na “Projektu prioriteta u oblasti snadbevanja vodom i komunalnih otpadnih voda u Pomoravskom okrugu”
U Ćupriji je 10. marta održana sastanak učesnika na “Projektu prioriteta u oblasti snadbevanja vodom i komunalnih otpadnih voda u Pomoravskom okrugu” u organizaciji Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja Kragujevac i domaćina Opštine Ćuprija.
Sastanku su prisustvovali predstavnici opštinskih rukovodstava, komunalnih preduzeća iz lokalnih samouprava Paraćin, Ćuprija, Despotovac, Svilajnac, Rekovac, predstavnici MISP-a (Program podrške razvoju infrastrukture lokalne samouprave - Municipal Infrastructure Support Programme) i Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja.
Tema sastanka je definisanje budućeg oblika međuopštinske saradnje - udruživanja.
Nakon uvoda i pozdravnih reči domaćina i organizatora, predstavnici MISP tima su predložili sledeće oblike međuopštinskog udruživanja:
1. Formiranje novog javno-komunalnog preduzeća.
2. Ugovaranje upravljanja, svih aktivnosti, sa JKP iz susedne opštine (u okviru ovih 5 JKP-a) ili privatnim sektorom.
3. Ugovaranje nekih aktivnosti, pružanja usluga sa JKP iz susedne opštine (u okviru ovih 5 JKP-a) ili privatnim sektorom.
Ovi predlozi su rezultat dosadašnjeg rada MISP tima na izradi Sudije izvodljivosti.
Nakon iscrpne diskusije u kojoj su učestvovali svi prisutni, zaključeno je sledeće:
- Zajednički predlog prisutnih je da se formira novo zajedničko, regionalno, javno-komunalno preduzeće koje treba da rukovodi ovim projektom, a i budućim investicijama. Isto treba da predstavlja malu i funkcionalnu jedinicu, sa minimalnim brojem zaposlenih stručnjaka, koja će biti visoko operativna i efikasna.
- MISP tim će dostaviti predlog aktivnosti zajedničkog regionalnog preduzeća svim opštinama, a opštinska rukovodstva i rukovodstva JKP-a će se izjasniti o istim.
- Eksperti MISP tima će uraditi detaljnu analizu zakonskog okvira koji se odnosi na buduće finansiranje zajedničkog regionalnog preduzeća.
Sledeći sastanak će se održati za 4 nedelje u Opštini Svilajnac.