Realizovani Projekti
Integracija žena kroz digitalno preduzetništvo - WIDE
- Lokacija: Srbija, Italija, Španija, Belgija, Republika Severna Makedonija, Rumunija
- Cilj projekta:
Specifični ciljevi projekta su:1. Usavršavanje digitalnih veština kod žena iz ruralnih područja kako bi se razvila njihove preduzetnička sposobnost;
2. Usavršavanje digitalnih veština kod odraslih žena iz ruralnog područja koje već imaju na umu poslovnu ideju, ali im nedostaju IKT veštine.
3. Umrežavanje i izgradnja jakog konzorcijuma koji predstavlja sve različite aktere ekosistema obrazovanja odraslih, malih i srednjih preduzeća, IKT i digitalne ekspertize, kao i trećeg sektora (NVO) i sistema za podršku preduzetništva, čime se unapređuju zajedničke vrednosti, građansko angažovanje i učešće usvajajući panevropsku perspektivu
4. Podrška žena preduzetnica i potencijalnih preduzetnica iz ruralnih područja obezbeđivanjem inovativne obuke koja će im pomoći da se nose sa digitalnim usavršavanjem kako bi ih osnažili i učinili svoje poslovanje konkurentnijim - Vrednost: 141 901.00 €
- Uloga REDASP: Nosilac projekta
- Donatori:
Erazmus plus program (preko Tempus kancelarije u Srbiji) - Partneri:
IDP European Consultants Italy, Institut za razvoj zajednice Republika Severna Makedonija/Community Development Institute The Republic of North Macedonia, Institut za visoku obuku za politike zajednice Belgija/INSTITUT DE HAUTE FORMATION AUX POLITIQUES COMMUNAUTAIRES Belgium, INTERNET WEB SOLUTIONS SL Spain, Udruženje za održivi razvoj u obrazovanju Rumunija/Association for Sustainable Development in Education (ADDE) Romania - Rezultati:
Projekat će proizvesti nekoliko rezultata kao što su:R1: onlajn e-platforma kao otvoreni obrazovni resurs. WIDE platforma će biti virtualni prostor za žene bez kvalifikacija, da pristupe bazi znanja i koriste sadržaje i alate za obuku za izgradnju preduzetničkih mogućnosti.
R2: Priručnik za ruralni preduzetnički ekosistem – projekat WIDE će identifikovati i preduzetničke mogućnosti koje mogu biti podržane od strane lokalnih izvora finansiranja u poljoprivrednoj, turističkoj (ugostiteljstvo, hrana i piće, turistički vodiči, itd.) i kulturnoj oblasti sa fokusom na ciljne grupe malih proizvođača i preduzeća iz navedenih sektora.
R3: Razvoj i validacija WIDE rešenja za obuku – obuke posebno dizajnirane za žene
Period realizacije: decembar 2021 - decembar 2023.
Razvoj regionalne turističke ponude Šumadije i Pomoravlja
- Lokacija: Šumadijski i Pomoravski okrug
- Cilj projekta:
Razvijati i promovisati regionalnu turističku ponudu Šumadije i Pomoravlja unapređenjem kapaciteta i održivosti DMO i ključnih regionalnih aktera. - Vrednost: 98 400.00 €
- Uloga REDASP: Nosilac projekta
- Rezultati:
U okviru projekta biće realizovane sledeće aktivnosti:Projekat finansiraju Evropska unija i Vlada Savezne Republike Nemačke, a sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju - GIZ.- - Formiranje regionalnog partnerstva - Uspostavljanje upravljačke i operativne strukture DMO
- - Izrada međuopštinskih programa razvoja turizma
- - Izrada projekata iz oblasti turizma na lokalnom i međuopštinskom nivou, za konkurse nacionalnih institucija i međunarodnih donatora
- - Izrada marketing plana i standarda brendiranja DMO
- - Pružanje usluga korisnicima Uslužnog centra i podrška poljoprivrednim gazdinstvima za kategorizaciju
- - Uspostavljen mehanizam za jedinstvenu promociju regionalne turističke ponude - kreiranje jednog jednostavnog on-line alata (web stranice) I njegova optimizacija, dizajn i realizacija ciljane digitalne kampanje, uspostavljanje profila DMO na društvenim mrežama, organizovanje novinarskih tura
- - Opremanje Gastro centra
- - Organizovanje promotivnih gastronomskih događaja
- - Organizovanje obuka za kuvare, konobare i barmene
- - Izrada Studije o razvoju gastronomske ponude regiona
- - Unapređenje ljudskih resursa DMO
- - Promotivne aktivnosti projekta
Period realizacije: oktobar 2022 - oktobar 2023. godine
Jačanje kapaciteta lokalnih aktera i mladih na regionalnom nivou u domenu kohezione politike EU
- Cilj projekta:
Promocija koncepta i instrumenata kohezione politike i jačanje kapaciteta za sprovođenje Kohezione politike (pregovaračko poglavlje 22) među institucijama, organizacijama i mladima na teritoriji tri NUTS 2 regiona u Srbiji. - Vrednost: 44 990.00 €
- Uloga REDASP: Nosilac projekta
- Donatori:
Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju - GIZ/German organization for international cooperation - GIZ - Partneri:
Regionalna razvojna agencija Jug/Regional Development Agency South, Regionalna razvojna agencija Srem/Regional Development Agency Srem - Rezultati:
1. Razvijena metodologija i moduli za set hibridnih, interaktivnih obuka;2. Realizovano ukupno 3 dvodnevna hibridna treninga sa minimalno 180 učesnika;
3. Poboljšano znanje i veštine lokalnih institucija (posebno mlade populacije) u 3 NUTS2 regiona;
4. Promovisan koncept i instrumenti kohezione politike na 3 događaja sa minimalno 150 učesnika;
5. Sprovedena ciljana sedmomesečna kampanja sa dosegom od najmanje 50000 ljudi;
6. Anketa na početku i na kraju projekta za učesnike modula obuke, nivo obima informacija pre i posle intervencije izgradnje kapaciteta;
7. Kreiran evaluacioni upitnik i osmišljen set preporuka kao doprinos planiranju i implementaciji aktivnosti izgradnje kapaciteta i podizanja svesti na lokalnom nivou u srednjoročnom periodu.
Period implementacije: septembar 2022 - jun 2023. godine
Podrška ugostiteljskom sektoru sa teritorije grada Kragujevca u ublažavanju posledica pandemije COVID 19
- Lokacija: Kragujevac
- Cilj projekta:
Opšti cilj projektaDoprinos razvoju ugostiteljskog sektora na teritoriji grada Kragujevca.Specifični cilj projektaStvaranje mogućnosti za povećanje kapaciteta i konkurentnosti ugostiteljskih objekata koji su uključeni u projekat.
- Vrednost: 65 392.34 €
- Uloga REDASP: Nosilac projekta
- Donatori:
Program Evropske unije za lokalni razvoj - EU PRO PLUS - Rezultati:
1. Unapređene administrativne i tehničke procedure u ugostiteljskim objektima uključenim u projekat2. Unapređene veštine barmena u ugostiteljskim objektima uključenim u projekat3. Unapređene veštine konobara u ugostiteljskim objektima uključenim u projekat4. Promovisani rezultati sprovedenih aktivnosti ciljnoj grupi ugostiteljskih objekataPeriod implementacije: jun 2022 - februar 2023Javni pozivi:
Link up! Srbija II - Mentoring malih i srednjih preduzeća i ranjivih grupa iz Srbije za internacionalizaciju kroz dijasporu i preduzetnike u ranoj fazi iz dijaspore, na srpsko tržište
- Lokacija: Šumadija i Pomoravlje
- Cilj projekta:
Opšti cilj: Internacionalizacija svakog MSP pod mentoringom i privlačenje investicija dijaspore u postavljene projekte.
Specifični ciljevi:
- Outsourcing i šema, praćeni organizovanim vebinar i outsourcing aktivnosti za 3 outsourcing projekta sa LSU, MSP i dijasporom.
- Dijaspora pitching događaj organizovan u onlajn ili hibridnom obliku.
- Implementacija Mentorskog programa 1 u sveukupnim veštinama i kapacitetima za internacionalizaciju za 10 MSP i 10 ciljanih pojedinaca i MMSP iz osetljivih grupa.
- Implementacija Mentorskog programa 2 u podršci razvoju investicija i poslovnih mogućnosti za 5 MSP (ESG i Impact Investments) i 5 ciljanih pojedinaca i MMSP iz osetljivih grupa.
- Implementacija Mentorskog programa 3 u ranom stadijumu preduzetništva Podrška Programu za 7 preduzetnika iz dijaspore u ranoj fazi u Austriji i 20 ciljanih pojedinaca i MMSP iz osetljivih grupa.Outsourcing sa Diaspora Business Hub.
- Organizovati uspešan dan dijaspore i pratiti akciono planiranje Cuprija i privući druge lokalne samouprave da se pridruže događaju i vežbaju kao rezultat.
- Vrednost: 16 123.80 €
- Uloga REDASP: Nosilac projekta
- Donatori:
Austrijska razvojna agencija / Austrian Development Agency - Rezultati:
1. Razvijen i pilotiran segment mentorske šeme o outsourcingu.2. 10 MSP pod mentorstvom za uspešnu kratkoročnu ili srednjoročnu internacionalizaciju (ulazak na tržište) ka DACH tržištima.3. 10 ciljanih pojedinaca i MMSP iz osetljivih grupa je osnaženo za angažovanje dijaspore.4. 5 MSP mentorisanih za konkurentne predloge poslovnih prilika.5. 5 MMSP i VG su bili mentori za konkurentne predloge poslovnih prilika.6. 7 MSP u programu preduzetništva u ranoj fazi7. 20 MMSP i VG u programu preduzetništva u ranoj fazi.8. Srednjoročna i dugoročna internacionalizacija svakog MSP pod mentorstvom.9. Razvijene mogućnosti ulaganja i poslovanja za MSP i LSU. partnerstvo Link Up! Srbija II ekspert.10. Dani dijaspore organizovani za 15 poslovnih dijaspora i za najmanje 2 lokalne samouprave (rodna grada) zainteresovane za investiranje ili partnerstvo sa lokalnim kompanijama. Visoki lokalni zvaničnici, RRA i dijaspora odobrili su srednjoročni plan saradnje i projekata. Praćenje akcionog plana je sprovedeno do kraja akcije granta. Dugoročna saradnja na organizovanju Dana dijaspore obezbeđena i proširena na nove članice LSU.11. Implementirani vebinar je distribuirao informacije o outsourcingu, mentorstvu za MSP i pitching događaju.12. Inputi sa Regionalnog sastanka zainteresovanih strana u Kragujevcu (oktobar 2021.) za izradu predloga politika za LSU i Vladu tokom implementacije granta 2022. godine (aneks 4). Zajedničko podnošenje predloga politike RRA.13. Najmanje 3 outsourcing projekta dogovorena sa dijasporom i na osnovu podrške Dijaspora Business Hub-a.14. Business Diaspora Pitching događaj organizovan u saradnji sa poslovnom dijasporom mapiranom i angažovanom sa Link Up! Srbija II projekat. Pitching će se realizovati kroz Poslovni atlas za Srbiju i dijasporu, sekciju Business Diaspora Pitching, a u skladu sa modelom koji je izradio projektni tim. Čak može biti hibrid (fizički i onlajn). REDASP je internalizovao svoje učešće na redovnom Pitching događaju za dijasporu koji će biti organizovan nakon završetka projekta sa DACH regionalnom mrežom dijaspore.15. Učestvovao na konferenciji u Švajcarskoj, Nemačkoj i Austriji. 716. Razvijena i sprovedena izlazna strategija svih ključnih aktivnosti (internacionalizacija).16. Podržana digitalizacija odabranih uspešnih investicija dijaspore i lokalnih opština u grantu 1 Link Up! Srbija II projekat (prateća aktivnost).Period implementacije: maj 2022 - februar 2023.
Izrada Strategije razvoja urbanog područja grada Kragujevca i opština Batočina, Lapovo, Rača, Knić, Topola i Aranđelovac
- Lokacija: Šumadijski upravni okrug
- Cilj projekta:
Cilj izrade Strategije je definisanje zajedničkih pravaca razvoja urbanog područja grada Kragujevca i opština Batočina, Lapovo, Rača, Knić, Topola i Aranđelovac, predlaganje zajedničkih ciljeva i načina delovanja, i olakšavanje sprovođenja zajedničkih projekata urbanog razvoja. - Vrednost: 0.00 €
- Uloga REDASP: Partner
- Donatori:
Program Evropske unije za lokalni razvoj - EU PRO PLUS - Partneri:
Grad Kragujevac/City of Kragujevac, Opština Aranđelovac/Municipality of Arandjelovac, Opština Batočina/Municipality of Batočina, Opština Knić/Municipality of Knić, Opština Lapovo/Municipality of Lapovo, Opština Rača/Municipality of Rača, Opština Topola/Municipality of Topola
Izgradnja amfiteatra i dečjeg igrališta u centralnoj urbanoj zoni opštine Paraćin
- Lokacija: Opština Paraćin
- Cilj projekta:
Opšti cilj: Poboljšati kvalitet života građana kroz povezivanje i valorizaciju centralne urbane zone i reke Crnice u opštini Paraćin.Specifični cilj: Poboljšati institucionalne, prostorne i tehničke uslove za proširenje kulturne ponude i održivu urbanu mobilnost u centralnoj urbanoj zoni opštine Paraćin uz doprinos unapređenju principa dobrog upravljanja i uključivanju mladih i dece.
- Vrednost: 205 381.00 €
- Uloga REDASP: Partner
- Donatori:
Program Evropske unije za lokalni razvoj - EU PRO PLUS - Partneri:
Kulturni centar Paraćin/Cultural Center Paraćin, Opština Paraćin/Municipality of Paraćin, Udruženje "Društvo za lepši Paraćin" - Rezultati:
1. Infrastrukturno i tehnički opremljen deo centralnog trga pored reke Crnice.2. Definisan planski okvir za unapređenje održive urbane mobilnosti u centralnoj urbanoj zoni opštine Paraćin.3. Definisan planski okvir razvoja kulture uz proširenje kulturne ponude opštine Paraćin.4. Poboljšana sposobnost opštine Paraćin za uključivanje principa dobrog upravljanja.5. Sprovedene promotivne aktivnosti.
Rekonstrukcija i adaptacija postojeceg objekta javne namene Doma kulture u naselju Supska
- Lokacija: Opština Ćuprija
- Cilj projekta:
Opšti cilj: Unapređenje kvaliteta života i blagostanja svih žitelja naselja Supska i okolnih sela u opštini Ćuprija, uz jačanje ranjivih grupa i socio-ekonomske napore za oporavak od COVID-19Specifični cilj: Unapređenje pristupa uslugama zdravstvene zaštite i stvaranje uslova za kulturni i društveno-ekonomski život u naselju Supska, kroz rekonstrukciju i adaptaciju postojeće zgrade javne namene Doma kulture u naselju Supska. - Vrednost: 278 683.00 €
- Uloga REDASP: Partner
- Donatori:
Program Evropske unije za lokalni razvoj - EU PRO PLUS - Partneri:
Dom zdravlja Ćuprija/Community Health Center, Opština Ćuprija/Municipality of Ćuprija, Udruženje žena „Krušarske čarolije“/Women's Association "Krušarske čarolije" - Rezultati:
1. Rekonstruisan postojeći objekat javne namene Dom kulture, nadograđen inovativnim ekološkim rešenjima i energetski unapređen do klase C2. Poboljšana dostupnost multisektorskog javnog objekta za opštu populaciju i osobe sa invaliditetom kroz poboljšanu urbanu mobilnost, rekonstruisanu pešačku stazu i izgrađene pristupne rampe za osobe sa invaliditetom3. Razvijen mehanizam za poboljšanje kvaliteta socio-ekonomskog života stanovnika4. Sprovedena promotivna kampanja i medijsko informisanje svih žitelja opštine Ćuprija o aktivnostima u okviru objekta javne namene Doma kulture.
Rekonstrukcija trga u opštini Lapovo
- Lokacija: Opština Lapovo
- Cilj projekta:
Opšti cilj: Doprinos unapređenju društvenog i kulturnog života i privrednih aktivnosti lokalnog stanovništva kroz ulaganje u razvoj lokalne infrastrukture i strateške planove.Specifični cilj: Unaprediti institucionalne, prostorne i tehničke uslove za proširenje kulturne ponude, održivu urbanu mobilnost i učešće žena u kreiranju i realizaciji kulturne ponude opštine Lapovo.
- Vrednost: 156 956.00 €
- Uloga REDASP: Partner
- Donatori:
Program Evropske unije za lokalni razvoj - EU PRO PLUS - Partneri:
Kulturno-turistički centar "Stefan Nemanja"/Cultural and Tourist Center "Stefan Nemanja", Opština Lapovo/Municipality of Lapovo - Rezultati:
1. Unapređeni javni infrastrukturni i prostorni kapaciteti opštine Lapovo2. Poboljšani uslovi za realizaciju „Etno festivala“ i drugih kulturnih i društvenih manifestacija3.Ojačani institucionalni i ljudski resursi KTC Lapovo i Udruženja žena „Moravske šarenice“4. Poboljšani uslovi za promociju i prodaju lokalnih tipičnih proizvoda sa teritorije opštine Lapovo kroz opremanje trga.
Podrška konkurentnosti i razvoju turizma u Centralnoj Srbiji - Šumadiji i Pomoravlju
- Lokacija: Šumadijski i Pomoravski okrug
- Cilj projekta:
Podržati konkurentnost i razvoj turizma u Centralnoj Srbiji - Šumadiji i Pomoravlju - Vrednost: 86 596.36 €
- Uloga REDASP: Nosilac projekta
- Rezultati:
U okviru projekta biće:- - Uspostavljena destinacijska menadžment organizacija za Šumadiju i Pomoravlje
- - Razvijen marketing plan destinacije - marketinški miks za 3 turistička proizvoda
- - Dizajniran predlog seta standardizovanih usluga za pružaoce ugostiteljskih usluga u objektima domaće radinosti i seoskog turističkog domaćinstva
- - Identifikovane i opisane mogućnosti za investiranje u turizam i predstavljene potencijalnim investitorima
- - Povećani regionalni kapaciteti za korišćenje platforme e-turista i korišćenje donatorskih sredstava i programa Evropske unije
- - Razvijen portfelj investicija manjeg obima u oblasti turizma
Projekat finansiraju Evropska unija i Vlada Savezne Republike Nemačke, a sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ.Period realizacije: maj 2021 - jul 2022.