Ženska ruralna inicijativa - O projektu
Projekat ‘'Unapređenje ekonomskog i društvenog položaja žena u ruralnim područjima Šumadijskog i Kolubarskog okruga’’ se realizuje u okviru programa "Podrška ruralnom i regionalnom razvoju u Republici Srbiji".
Uz finansijsko učešće projektnih partnera, projekat finansira Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC), a sprovodi konzorcijum partnera koji čine NIRAS (Poljska, Danska), FAOW (Poljska) i Partner Solutions (Srbija).
Vodeći partner na projektu je Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, dok su projektni partneri udruženje proizvođača Moba i udruženje Seoski turizam Srbije.
Opšti cilj projekta:
- Doprineti poboljšanju ekonomskog i društvenog položaja žena u ruralnim područjima sa teritorije Šumadijskog i Kolubarskog okruga.
Specifični cilj projekta:
- Razvoj modela podrške ekonomskom i društvenom osnaživanju žena koje su već angažovane u delatnostima: pružanja usluga seoskog turizma, proizvodnji domaćih prehrambenih proizvoda i izradi proizvoda starih zanata.
Očekivani rezultati:
- R1. Poboljšani veb portal selo.rs i razvijena Android i IOS mobilna aplikacija sa odabranim domaćinstvima (u kojima su nosioci ekonomskih aktivnosti žene, koje su već u poslu pružanja usluga smeštaja u seoskom turizmu ili proizvodnji domaćih prehrambenih proizvoda i proizvoda starih zanata), sa potpuno ažuriranim stranicama i profilima spremnim za promociju kupcima.
- R2. Žene koje se bave pružanjem smeštaja ili proizvodnjom domaće hrane i proizvoda starih zanata, upoznate su sa aktuelnim trendovima i obučavaju se za upravljanje poslovanjem.
- R3. Domaćinstva koja proizvode domaću hranu i zanatske proizvode, proizvode veće količine proizvoda za kraći period i sa manje napora, a koji su boljeg kvaliteta i, po svom izgledu, pogodniji za trenutne zahteve tržišta.
- R4. Kreiran mehanizam kojim se utiče na politike na lokalnom nivou, a koje se odnose na poboljšanje društvenog i ekonomskog položaja žena u ruralnim područjima.
- R5. Podržana domaćinstva se intenzivno promovišu na internetu i društvenim mrežama i ostvaruju veće prihode kroz povećan broj smeštaja i prodate proizvode većem broju kupaca koji do njih dolaze bilo putem portala selo.rs i mobilnih aplikacija, ili preko drugih sličnih, već postojećih portala.