Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, Grad Kragujevac i Udruženje poslovnih žena ''Vizija'' su oraganizovali prodajni bazar starih i umetničkih zanata na platou Biznis Inovacionionog Centra u Kragujevcu.
Osnovni cilj organizovanja ovakve manifestacije je očuvanje tradicije i kulturnog nasleđa sa ovih prostora, kao i promovisanje i direktno pružanje podrške proizvođačima iz Šumadije i Pomoravlja u predstavljanju starih i umetničkih tradicionalnih proizvoda, koji se ne mogu naći svakodnevno na našem tržištu.
Povodom najave ovog događaja u Svečanom salonu Grada Kragujevca 12.06.2013. godine organizovana je konferencija za novinare na kojoj su partneri i mediji upoznati sa konceptom i ciljevima ove manifestacije.
Prodajni bazar na kome je svoje proizvode predstavilo 73 izlagača, održao se u okviru četiri događaja, jednom nedeljno, u terminu 16. jun – 7. jul 2013. godine 8:00 – 12:00h prema utvrđenom nedeljnom rasporedu u okviru četiri tematske grupe:
- ukrasni predmeti – 16.06.2013. godine
- nakit i aksesoar – 23.06.2013. godine
- tekstilni proizvodi – 30.06.2013. godine
- tradicionalna hrana i piće – 7.07.2013. godine.
Događaj je organizovan uz podršku Biznis Inovacionog centra, Šumadija sajma, JKP Zelenila, Parking servisa, JKP Čistoće, Centra za razvoj usluga socijalne zaštite “Kneginja Ljubica“ Kragujevac i medijsku podršku Radio Televizije Kragujevac.
Zvanični početak događaja je upriličen govorom Ivane Todorović, sekretara Sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci, koja je istakla da je Gradska uprava sa zadovoljstvom prihvatila da bude partner u ovom projektu jer je to odličan način da se oživi tradicija i podseti na značaj svega onoga što nosi naše bogato nasleđe. Ona je posebno istakla značaj učešća Centra za razvoj usluga socijalne zaštite “Kneginja Ljubica“ koji će predstaviti radove korisnika centra uključujući i radove osoba sa invalidetom, što je od posebnog značaja.
Nakon Ivane Todorović, svim prisutnima se obratila i Irena Đorđević, predstavnik Nacionalne agencije za regionalni razvoj, a od ostalih učesnika govorili su i Jasminka Luković Jagličić, direktor Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, Biljana Planić, predsednica Udruženja poslovnih žena „Vizija“, Ljiljana Stanković, direktor Centra za razvoj usluga socijalne zaštite ''Kneginja Ljubica'' i Nataša Nikolić, etnolog Narodnog muzeja.
Značaju ove manifestacije doprinela je i Radio televizija Kragujevac koja je ispratila otvaranje događaja emitovanjem jednočasovnog živog programa u kome je svako od 21 izlagača imao priliku da se predstavi, a gledaoci ove televizije su mogli da se upoznaju sa tradicionalnim proizvodima Šumadije i Pomoravlja.
Celokupan događaj su sve četiri nedelje pored Radio Televizije Kragujevac, kao medijske podrške, pratili i ostali mediji među kojima su i Prva Srpska Televizija, TV K9, Šumadijapress, Blic.
Pored izlagača koji se bave izradom tradicionalnih i umetničkih proizvoda, na ovom bazaru su predstavljene i tradicionalne kulturno umetničke vrednosti Šumadije i Pomoravlja kroz nastupe KUD ''Levačka zora'' , KUD ''Levač'' i KUD ''Dukati''. Manifestaciju su u nedelji izlaganja nakita i aksesoara svojim nastupom uveličali i članovi plesne grupe ''Salsa Kragujevac'' koji funkcionišu u okviru Sportskog kluba rekreativnih aktivnosti ''Kinepraktika''.
Bazar starih i umetničkih zanata je imao prodajno-izložbeni karakter, tako da su posetioci, pored toga što su mogli da se upoznaju sa unikatnim tradicionalnim proizvodima koji predstavljaju identitet svih nas i načinima njihove izrade, takođe mogli i da i kupe unikatne rukom rađene proizvode. Bazar starih i umetničkih zanata je posetilo preko 400 sugrađana. Sa druge strane brojni izlagači, bilo da posluju samostalno ili u okviru nekog od brojnih udruženja, dobili su mogućnost da predstave svoj rad i ostvare kontakte sa udruženjima i drugim potencijalnim poslovnim partnerima. Priliku da izlože svoje radove dobili su i korisnici Centra za razvoj usluga socijalne zaštite “Kneginja Ljubica“, osobe sa invalidetom i članovi Crvenog krsta Kragujevac. Sprovedenim aktivnostima su ispunjeni definisani ciljevi bazara, a manifestacija je pored ekonomskog i kulturnog, dobila i socijalni karakter.
Prodajni bazar starih i umetničkih zanata je organizovan u okviru Evropske nedelje malih i srednjih preduzeća SME Week, inicijative Evropske komisije koja ima za cilj promociju preduzetništva u svim evropskim zemljama, kojim u Srbiji koordiniraju Ministarstvo finansija i privrede i Privredna komora Srbije.
S obzirom na to da je čitava manifestacija organizovana uz značajnu podršku Grada Kragujevca i javnih gradskih službi, bez dodatnih finansijskih izvora, bazar starih i umetničkih zanata je opravdao očekivanja organizatora. Izlagači su pokazali zainteresovanost za ovakvim vidom promovisanja svojih proizvoda, dok su posetioci iskazali svoje zadovoljstvo, kako proizvodima koje su mogli da kupe, tako i kulturno-umetničkim programom, koji je prikazan u sve četiri nedelje bazara. Postignuti rezultati ukazuju na mogućnost da se u narednom periodu uspostavi kontinuitet organizovanja manifestacije i na taj način manifestacija dobije tradicionalni karakter, čime bi se doprinelo da se kulturno nasleđe Šumadije i Pomoravlja ne otrgne od zaborava.