Objavljen javni poziv za učešće u Programu podrške privrednim društvima za promociju izvoza u 2020. godini
Razvojna
agencija Srbije se kreiranjem Programa podrške privrednim društvima za promociju
izvoza opredelila da podrži unapređenje izvoznih potencijala domaćih privrednih
društava, a u cilju povećanja prihoda od izvoza selektovanih sektora, povećanja
stepena iskorišćenosti njihovih postojećih proizvodnih kapaciteta, unapređenja
njihove konkurentnosti, uravnoteženja platnog bilansa Republike Srbije i povećanja
plasmana domaćih proizvoda na stranim tržištima.
USLOVI ZA PODNOSIOCE PRIJAVA
Pravo na učešće
i korišćenje bespovratnih sredstava ima Podnosilac prijave koji kumulativno
ispunjava sledeće opšte i posebne uslove:
Opšti uslovi
- da je Podnosilac prijave registrovan u APR,
zaključno sa 1. januarom 2018. godine;
- da kapital Podnosioca prijave nije u javnoj svojini;
- da je Podnosilac prijave izmirio dospele obaveze po
osnovu poreza i doprinosa;
- da Podnosilac prijave nije u teškoćama u skladu sa
pravilima za dodelu državne pomoći.
Posebni uslovi:
Tehnički kapaciteti:
- da Podnosilac
prijave poseduje implementiran sistem kvaliteta ISO 9001;
- da Podnosilac
prijave poseduje implementiran sistem kvaliteta HACCP, ukoliko posluje u
sektoru prehrambene industrije.
Poslovni kapaciteti:
- da je pretežna delatnost Podnosioca prijave u
sektoru prehrambene industrije ili sektoru drvne industrije (proizvodnja
nameštaja);
- da se Podnosilac prijave pretežno bavi
proizvodnjom finalnih proizvoda iz gore navedenih sektora, koji su
namenjeni za maloprodaju.
Kadrovski kapaciteti:
- da Podnosilac prijave ima minimum 15 zaposlenih lica
u radnom odnosu, na dan 25. decembar 2020. godine, prema evidenciji CROSO.
Finansijski kapaciteti:
- da je Podnosilac prijave u 2019. godini ostvario
poslovni prihod od najmanje 36.000.000,00 dinara;
- da vrednost osnovnih sredstava Podnosioca prijave, u
bilansu stanja u 2019. godini, nije manja od 36.000.000,00 dinara;
- da protiv Podnosioca prijave nije pokrenut prethodni
stečajni postupak, stečajni postupak, postupak reorganizacije ili postupak
likvidacije;
- da je Podnosilac prijave u 2019. godini ostvario
izvoz od najmanje 12.000.000 RSD.
NAMENA BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Bespovratna
sredstva koja se odobravaju u skladu sa ovim Programom mogu se dodeliti u vezi
sa realizacijom projektnih aktivnosti usmerenih ka ciljanim tržištima, odnosno
mera intervencija koje se odnose na:
• Konsultantsku
podršku za aktivnosti izvoznog marketinga
- Analiza tržišta i proizvodnog asortimana Korisnika
radi izvoza na ciljana tržišta;
- Izrada analize plasmana proizvoda, uključujući
private label distributivne kanale;
- Izrada marketing plana i identifikacija
distributivnih kanala na ciljanom tržištu i uspostavljanje kontakata sa
distributerima;
- Izrada plana brendiranja proizvoda prema ciljanom
tržištu;
- Marketinške aktivnosti na promociji brenda ili
proizvoda Korisnika predviđene planom marketinga ili planom brendiranja;
- Dizajn i redizajn proizvoda, pakovanja i ambalaže
radi prilagođavanja regulatornim zahtevima ciljanog tržišta ili analizi
tržišta i marketing planu ili planu brendiranja.
Sredstva po
ovoj aktivnosti se ne mogu koristiti za troškove izrade ambalaže ili etiketa i
troškove izrade štampanog i drugog promotivnog materijala.
Za ovu
aktivnost moguća je refundacija do 60% od ukupne vrednosti opravdanih troškova,
a u maksimalnom iznosu od 3.000.000,00
RSD.
• Izlaganje na međunarodnim sajmovima i poslovnim susretima
- Izlaganje na međunarodnim sajmovima iz oblasti drvne i prehrambene industrije,
na ciljanom tržištu;
Sredstva po
ovoj aktivnosti se mogu koristiti za: zakup prostora, izradu štanda i prateće
usluge (struja, voda, internet, obavezna upisnina) i troškove transporta
uzoraka/eksponata;
- Poseta kupcu ili distributeru u okviru kompanijske misije;
Sredstva po
ovoj aktivnosti se mogu koristiti za: angažovanje konsultantata za
identifikaciju potencijalnih kupaca ili distributera na ciljanom tržištu,
uspostavljanje kontakta sa potencijalnim kupcima ili distributerima, pripremu
Korisnika za B2B susrete sa potencijalnim kupcima ili distributerima u okiru
kompanijskih misija.
- Učešće na online sajmovima, vebinarima i događajima iz oblasti drvne i
prehrambene industrije;
Sredstva po
ovoj aktivnosti se mogu koristiti za troškove participacije za učešće na ovim
događajima.
Za ovu
aktivnost moguća je refundacija do 50% od ukupne vrednosti opravdanih troškova,
a u maksimalnom iznosu od 1.500.000,00
RSD.
• Ulazak na ciljano tržište i unapređenje pozicije na istom
-
Troškovi atesta, homologacije, sertifikacije proizvoda i proizvodnih procesa
potrebnih za plasman proizvoda na ciljanom tržištu;
U slučaju
sertifikacije proizvoda i proizvodnih procesa sredstva po ovoj aktivnosti se
mogu koristiti samo za troškove prve sertifikacije;
-
Troškovi ulistavanja proizvoda u trgovinske lance na ciljanom tržištu.
Za ovu
aktivnost moguća je refundacija do 50% od ukupne vrednosti opravdanih troškova,
a u maksimalnom iznosu od 3.000.000,00
RSD.
• Konsultantsku
podršku za unapređenje izvoznih sposobnost
-
Sticanje znanja u vezi sa prodajom na inostranom tržištu/online prodajom;
-
Finansijsko upravljanje;
-
Kalkulacija cena proizvoda i troškova izvoza;
-
Sticanje znanja u vezi sa pravnim/carinskim/poreskim aspektima poslovanja na
inostranom tržištu.
Za ovu
aktivnost moguća je refundacija do 50% od ukupne vrednosti opravdanih troškova,
a u maksimalnom iznosu od 1.000.000,00
RSD.
• Unapređenje
proizvodnih sposobnosti
-
Razvoj novog proizvoda prema zahtevima ciljanih tržišta;
-
Nabavka specifične opreme u cilju povećanja izvoza na ciljana tržišta;
Sredstva za ovu
aktivnost mogu biti refundirana samo ukoliko su sve ostale aktivnosti iz Plana
intervencije sprovedene i verifikovane. Aktivnost je uslovljena realizacijom
ostalih aktivnosti iz Plana intervencije i izveštajem konsultanta o eventualnim
potrebama privrednog društva za nabavkom opreme radi omogućavanja izvoza na
ciljano tržište. Oprema mora biti identifikovana kroz zahteve ciljanog tržišta
i u funkciji unapređenja izvoznih aktivnosti na ciljanom tržištu.
Za ovu
aktivnost moguća je refundacija do 60% od ukupne vrednosti opravdanih troškova,
a u maksimalnom iznosu od 4.000.000,00
RSD.
Troškovi koji
ne mogu biti predmet sufinansiranja po ovom programu su:
-
Troškovi garancija, polisa osiguranja, kamate, kursne razlike;
-
Carinski i administrativni troškovi;
-
Troškovi prinudne naplate.
Agencija
zadržava pravo da koriguje konačni procentualni udeo sufinansiranja za svaku
aktivnost, kao i odobreni iznos.
RASPOLOŽIVA FINANSIJSKA SREDSTVA
Za realizaciju ovog programa opredeljen je budžet u iznosu od
150.000.000,00 RSD.
Raspoloživa
sredstva se odobravaju pojedinačno Korisnicima, refundacijom kao sufinansiranje
u visini do određenog procenta iznosa opravdanih troškova projektnih aktivnosti
bez PDV.
Svaki
Podnosilac prijave prijave može podneti jednu prijavu, s tim što u okviru jedne
prijave mora da aplicira za više od jedne aktivnosti Korisniku može biti
odobren maksimalan iznos od 10.000.000,00
RSD za sve aktivnosti iz Plana intervencija, a po njegovom
konačnom odobrenju.
Agencija
sufinansira aktivnosti Korisnika kroz refundaciju troškova do određenog
procenta, a koji predstavljaju prihvatljive troškove u smislu ovog Programa.
Opravdani troškovi u odnosu na koje se dodeljuju bespovratna sredstva ne
obuhvataju obračunati PDV.
Refundacija
troškova se vrši nakon kompletne realizacije aktivnosti koja je obuhvaćena
Planom intervencija prihvaćenog od strane Agencije, uz dostavljanje tražene
dokumentacije, a nakon što Agencija verifikuje da su aktivnosti završene.
NAČIN PRIJAVLjIVANjA
Javni poziv za
učešće u Programu je raspisan 25.
decembra 2020. godine i trajaće 60 dana, odnosno do 23. februara 2021. godine.
Prijave se
podnose elektronski, kreiranjem korisničkog naloga na linku https://prijave.ras.gov.rs/Izvoz i verifikacijom internet adrese. Kreiranjem korisničkog naloga
otvara se stranica za unos podataka, kao i za unos prateće dokumentacije, a sve
u okviru Obrasca 1- Prijava za učešće u Programu. Korisnik naloga nakon unosa
podataka i kompletiranja dokumentacije, potvrđuje da je prijava kompletna, čime
se prijava elektronski zaprimljuje. Svaki Podnosilac prijave dobija obaveštenje
o prijemu prijave, zavodni broj prijave i Ugovor o poverljivosti
informacija. Link za prijavu je dostupan do kraja Javnog poziva, nakon
čega više nije moguće podneti prijavu.
Svaki
Podnosilac prijave može podneti jednu prijavu, s tim što je u obavezi da
aplicira za minimum dve aktivnosti koje su definisane kao prihvatljive
POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA
KONKURISANjE
Svaki
Podnosilac prijave je u obavezi da uz podnetu prijavu na Portal Agencije
priloži i sledeću dokumentaciju:
- Obrazac 2 – Izjavu o ispunjenosti uslova Programa i
dodeljenoj državnoj pomoći de
minimis, koja je izdata pod punom materijalnom i krivičnom
odgovornošću;
- Obrazac 3 –
Predlog plana intervencija;
- Izjavu da Podnosilac prijave i njegov zakonski
zastupnik nisu osuđivani za krivična dela protiv privrede;
- Kopiju uverenja nadležnog organa poreske uprave da
je Podnosilac prijave izmirio sve dospele obaveze po osnovu poreza i
doprinosa, ne starije od mesec dana od dana objavljivanja Javnog poziva;
- Kopiju sertifikata sistema kvaliteta ISO 9001
izdatog od strane sertifikacionog tela akreditovanog od strane ATS;
- Ugovor o poverljivosti informacija potpisan
elektronskim potpisom zakonskog zastupnika Podnosioca prijave.
Podnosilac
prijave uz Prijavu može podneti i sledeću dokumentaciju:
- Dokaz o aktivnom komercijalnom odnosu sa inostranim
kupcem;
- Kopije industrijski specifičnih standarda izdatih od
strane IAF MLA članice za eksterne audite, odnosno od odgovarajuće
institucije;
- Kopije
izvoznih dozvola;
- Prethodno
izrađene analize ciljanog tržišta, analize plasmana proizvoda, marketing
planove i sl.;
- Kao i drugu dokumentaciju koja može imati uticaja na
vrednovanje prijave.
Tekst Javnog
poziva i prateću dokumentaciju možete preuzeti OVDE,
kao i na internet stranici Razvojne agencije Srbije www.ras.gov.rs